Forum RuneScape Help & Quest Strona Główna RuneScape Help & Quest
Nasz adres www.republika.pl/kasiak44


The Tale of the Muspah - pełny opis juz na stronie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RuneScape Help & Quest Strona Główna -> Questy P2P
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Kasiak44
Administrator



Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1930
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 125 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: znienacka
Płeć: Mademoiselle

 PostWysłany: Czw 20:46, 23 Kwi 2009    Temat postu: The Tale of the Muspah - pełny opis juz na stronie Back to top

Pełny opis ze screenami już na stronie -
[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

Przetłumaczyła Kasiak44 Wink


Opis : Doświadczeni poszukiwacze przygód zapoznają się z obowiązującym wśród Fremennik’ów Rites of Passage * (obrzędem Inicjacji) i trudnościami jakie się z nim wiążą. Nie można się więc dziwić, że dzieci Fremennik’ów zawsze szukają łatwiejszej drogi prowadzącej do dorosłości i Erjolf nie jest tu żadnym wyjątkiem. Pełen entuzjazmu ale słabo wyszkolony Erjolf, będzie potrzebował twojej pomocy jeżeli zamierza wzbudzić podziw wśród swoich rówieśników.
Przyłącz się do jego misji by zdobyć wspaniałe trofeum, rozwiązując intrygującą historię związaną z niezwykłymi zwłokami i odkryj mroczną tajemnicę jednego z najokropniejszych plemion jakie kiedykolwiek chodziły po świecie Gielinor
...............(*Obrzęd Inicjacji znany jest wśród wszystkich prawie kultur, w Polsce nazywało się to „POSTRZYŻYNY” , a w kulturze żydowskiej znane jest jako „BAR MICWA”- dopiero po przejściu tego obrzędu chłopiec stawał się mężczyzną)


Poziom Trudności : ŁATWY – niezbyt długi


Wymagania:

Ukończone questy: żadne

Skill’e:
6+ lvl Firemaking
10+ lvl Magic
8+ lvl Mining
10+ lvl Woodcutting
..... 20 lvl Crafting nie wymagany ale pomocny (cut Saphire)

Potrzebne rzeczy :

- 8 Water run
- 8 Cosmic run
- 8 Saphire (cut) – albo pickaxe i chisel bo można zdobyć w trakcie questu.
- Hatchet – siekierka jakakolwiek
- Ok 1000 coins
- Desert ubranie (Robe, Shirt , Boots) – można kupić w Shantay Pass
- Waterskin(4) - można kupić w Shantay Pass


....dodatkowo przydadzą się:

- Dramen lub Lunar Staff – jeśli możesz używać teleportów z Fairy Ring.
- Amulet of Glory lub Ring of Dueling
- Enchanted Lyre
- Slayer Ring (jeśli możesz go używać)
- Kilka Energy Potion

Nagroda : 1 Quest Points, +1000 Exp Magic, +800 Exp Mining, +800 Exp Woodcutting, +500 Exp Firemaking i magiczną lampę dającą 200 Exp w wybranym skilu.

Rozpoczęcie : Porozmawiaj z Erjolf’em – znajdziesz go : Northeast od Rellekka – przy jaskini położonej na ośnieżonym szczycie góry. Niedaleko Fairy Ring kod: DKS.


Instrukcje:

Weź ze sobą: 2-3 energy potion, 8 Water run, 8 Cosmic run, pickaxe, chisel (jeśli sam możesz wykopać i oszlifować Saphire) albo 4 cut Saphire, Desert robe, Desert skirt, Desert Boots, Waterskin(4), 1000 gp.

Mapka

1. Porozmawiaj z małym chłopcem Fremenników – Erjolf’em, który stoi u wejścia do jaskini. Dowiesz się, że znalazł coś wspaniałego w jaskiniach i nie wie co ma dalej robić. Gdy obiecasz dotrzymać tajemnicy – „Ok your secret is safe with me” zaprowadzi cię na miejsce.

Erjolf

2. Wejdź do środka jaskini za chłopcem i przeskocz na drugą stronę strumienia stając na płaskim kamieniu przy brzegu (Flat rock).

Flat rock

3. Idź dalej za Erjolf’em na West i wejdź do następnej jaskini.

Jaskinia z jeziorem

4. Porozmawiaj z nim o jego odkryciu. Na środku jeziora jest mała wyspa, a na niej wielka bryła lodu, w której, jak twierdzi Erjolf, COŚ jest – chłopiec ma nadzieję, że w środku jest jakaś starożytna zbroja i gdy pokaże ją starszyżnie Fremenników to uznają go za „dorosłego” i odpuszczą mu cały Obrzęd Inicjacji na Fremennika.
W rozmowie wybierz opcję „Tell me more about your Trials” a dowiesz się wszystkiego..

5. Gdy powiesz : „Perhaps I can help with your Trials?” Erjolf ucieszy się, że chcesz mu pomóc. On wie jak ale sam nie umie tego zrobić. Wytłumaczy ci jak można zrobić lekkie płonące tratwy, które trzeba by puścić na wodę tak, żeby oparły się o wysepkę i stopiły lód. Powiedz więc „I’m ready to learn how to melt the ice” a on wyjaśni ci co i jak trzeba zrobić.

6. Niedaleko od was na West leżą stosy lekkiego drewna – Driftwood – z niego robi się tratwy używając zwykłego noża. Potem wystarczy puścić tratwę na wodę i zapalić ogień a prąd zaniesie ją dalej. Zagadaj do niego jeszcze raz : „I need some tools to melt the ice”a dostaniesz; Spade, Tinderbox i Knife.

Driftwood

7. Woda wpływa do jeziora od strony North (północ) , a wypływa pozostałymi trzema strumieniami (West, East, South). Trzeba tak zablokować/odblokować ujścia wody, żeby tratwy popłynęły w wybranym kierunku.

8. Przejdź najpierw na East do strumienia (przeskocz strumień South i East) i zasyp śniegiem odpływ East. Kliknij po prostu na Ice mound (zaspę) obok odpływu. Potem wróć do miejsca gdzie leży drewno, weź tyle Driftwood ile ci się zmieści, użyj Knife na Driftwood i zrób z tego tratwy (Fire Rift).

Użyj noża

9. Podejdź do Ice Mound po West stronie i znów zasyp odpływ sniegiem klikając na zaspę.

blokuj

10. Potem przeskocz West strumień i podejdź do North strumienia (nie przeskakuj). Stań na samym brzegu i puść 4 tratwy na wodę w takim miejscu żeby oparły się o północny brzeg wysepki. (Po zapaleniu pierwszej zrób 1 krok na West i zapal drugą, potem znów krok na West i zapal trzecią i jeszcze raz to samo)

1 etap

11. Zrób teraz jeden krok na East od miejsca spuszczenia pierwszej tratwy i puść jedna za drugą 3-4 tratwy, tak żeby wpłynęły od East strony pomiędzy skały a wyspę. Zablokują się o jedną skałkę i stworzą płonący szereg roztapiając lód na East brzegu wysepki.

2 etap

12. Przeskocz przez North strumień i przejdź na East. Odblokuj odpływ East strumienia (kliknij na śnieg na wodzie – unblock stream).

odblokuj

13. Przeskocz East strumień i idź na South. Zablokuj South strumień (kliknij na zaspę). Przeskocz South strumień. Przejdź do West strumienia (nie przeskakuj), stań na samym brzegu jeziora w miejscu gdzie zaczyna się brzeg strumienia i puść tratwę – tratwa połynie tak że oprze się o brzeg wyspy. Przejdź kawałek na West wzdłuż strumienia i puść drugą tratwę z takiego jakby cypelka – powinna popłynąć obok pierwszej ale bliżej środka.

3 etap

14. Weź sobie drzewa na następne tratwy. Przeskocz na drugą stronę West strumienia. Zrób tak samo jak poprzednio – najpierw puść tratwę z miejsca gdzie jezioro łączy się ze strumieniem, a potem cofnij się na West do małego cypelka i puść następną tratwę.

tratwy

15. Teraz odblokuj West strumień i przejdź na East. Zablokuj East strumień i przeskocz na jego drugą stronę. Stań na samym rogu w miejscu gdzie jezioro styka się z brzegiem strumienia i puść szybko 4 tratwy jedna za drugą, tak żeby przepłynęły między rządkiem skał a wysepką i oparły się na ostatniej skałce.

4 etap

16. Pogadaj z Erjolf’em – jest zachwycony ale jednocześnie dziwi się, że nie cały lód udało się wam stopić, tak jakby działały tu jakieś czary. W lodowej bryle widać kształt niespotykanego i strasznego stwora... Zapytaj co chce zrobić z tym trofeum: „What do you make of the creature in the ice?” – powie ci, że chciałby zanieść zdobycz do Rellekka, ale najpierw trzeba by się dowiedzieć co to jest.

17. Następne pytanie to: „What should we do now?” (co powinnismy teraz zrobić?) – Erjolf uważa, że tylko jakiś naukowiec może wiedzieć co to jest za stwór. Okaże się, że jeden z pracowników muzeum Varrock jest akurat na Hunter Area w Trolweiss i szuka śladów yeti, więc można by go poprosić o identyfikację tego potwora. Zanim tam pójdziesz .przyjrzyj się dokładnie jak on wygląda: ... „Yes, look at the creature”

kreatura

18. Wyjdź z jaskini na powierzchnię i zejdź na dół. Potem idź na North aż do śniegów. Wejdź po East śnieżnych schodkach i skieruj się na East a potem znów na North Tu spotkasz pracownika muzeum Natural Historian, który pomyli cię z.... Yetim. Spytaj go więc: „Dont you know a yeti looks like?” (nie wiesz jak wygląda yeti?), gdy już się wygada zadaj mu następne pytanie „Are you any good at identifying creatures?” (czy jesteś dobry w rozpoznawaniu stworzeń?). Zapewni cię że jest w tym dobry i poprosi żebyś w kilku zdaniach opisał jego wygląd.

Natural hist

19. Powiedz: „Okay I can start describing it now” to zada ci pytania.

* Pyt 1:... What colour is the creature?
* Odp1:.....It’s yellow

kreatura1

* Pyt 2: .....How many arms does it have?
* Odp 2: .....It has four arms

kreatura 2

* Pyt 3:....... How many legs does it have?
* Odp 3: .......It has no legs, like a snail.

Kreatura3

* Pyt 4: .....Tell me about its head.
* Odp 4: .....It has spikes, which run down its spine.

Kreatura4

* Pyt 5: .....Now could you describe its tail please?
* Odp 5:..... It has a spiky tail, with vicious spines.

Kreatura5

* Pyt 6: .....Tell me what its hands are like please.
* Odp 6:..... It has pincers, like a crab.

Kreatura6

20. Z twojego opisu wyłonił się stwór z mitów i baśni ludowych, którego tak naprawdę to nikt nigdy nie widział. Naukowcy stwierdzili na tej podstawie że taka istota nigdy nie istniała.
Zapytaj jeszcze „Where can I find out more about this creature?” (gdzie można dowiedzieć się więcej) – niestety on sam nic więcej nie wie ale... gdzieś natknął się na wzmiankę o jakimś posągu znalezionym na Pustyni Kharidian, który z opisu podobny był do stwora opisanego przez ciebie. Posąg jednak zaginął i jak dotąd nikt nie trafił na jego ślad. Pogłoski mówią że był widziany gdzieś na East od Desert Mining Camp.

21. Natural Historian poprosi cię jeszcze, żebyś dał mu znać jak znajdziesz posąg i opowiedział jak zakończyła się ta historia – obieca ci nawet małą nagrodę za informacje. Teraz da ci jeszcze Teletable do Lumbridge, żebyś szybciej dotarł na pustynię. Teleportuj się i skorzystaj z banku jeśli potrzebujesz.

22. Teleportuj się do Al Kharid (Amulet of Glory lub Ring of Dueling) i przejdź do Shantay Pass. (ubranie pustynne, Waterskin i kasa na dywan). Poleć dywanem do Polnivneach. (można też użyć Ring of slaying do Polnivneach). Przejdź kawałek na North wzdłuż rzeki, aż zobaczysz Sand Pile (dużą górę piachu) – kliknij na nią a zaczniesz wykopywać ukryty posąg..

posąg

23. Pojawi się koło ciebie Ali the Wise – porozmawiaj z nim.

Ali the Wise

24. Gdy powiesz mu: „I’ve found a creature just like this statue” wpadnie w popłoch, bo on również uważa, że taki stwór istniał tylko w mitach. Zapytaj wtedy: „Why do you think the creature I’ve found is a myth?” – dowiesz się, że w legendach nazwano go Mustah. Spytaj znów; „If the Muspah is a myth, how could I have found it?”, a potem: „How I can clear the ice from around the Muspah?”.
Ali the Wise poda ci magiczny sposób na odmrożenie tego stworzenia, ale musisz mu obiecać, że w zamian opowiesz mu wszystko jak już zakończysz misję. (Będzie czekał na ciebiew swoim domu w Nardach).
Zapytaj na koniec „Can you help me get back to theMuspah cave?” Wtedy dostaniesz Teleport Table do Camelot.

Weź ze sobą; albo raczej sprawdź czy masz przy sobie 8 Water run i 8 Cosmic run, 8 Saphire jak nie masz to potrzebny ci Pickaxe i Chisel bo skałki z szafirami są zaraz przy wejściu do jaskini z jeziorem.

25. Wróć do jaskini z jeziorem i porozmawiaj z Erjolf’em, który w międzyczasie połączył tratwy w mały most prowadzący na wyspę.

mostek

26. Podejdź do stwora zaklętego w lodzie i kliknij – jesli masz przy sobie nóż to wszystkie szafiry umieścisz w odpowiednich miejscach. Potem kliknij na lodową bryłę a zaczniesz czarować Saphire (jesli masz przy sobie Water i Cosmic runy). Skorupa lodowa się rozpadnie i Erjolf będzie chciał zabrać kawałek potwora jako swoje trofeum jednak.... stwór ożyje nagle..!!.

Potwór żyje

27. Dzieciak ucieknie a ty musisz sam gadać z potworem. Muspah jest jakis dziwny – tak jakby nie wiedział kim jest, ani gdzie się znajduje. Jest wściekły i wszystko go boli no i nie rozumie twoich tłumaczeń. W pewnej chwili przemieni się w innego dziwnego stwora – Jhallan.

przemiana

28. Powiedz mu „I only wanted help!” wtedy przeprosi cię i poprosi o zrozumienie Odpowiedz wtedy : „That’s okay”, a potem „What happened? You were a strange creature before..” a dowiesz się, że podczas drzemki przyśnił mu się legendarny stwór Mustah a on przybrał jego postać – kosztowało go to dużą utratę mocy...

29. Wybierz teraz; „Tell me about the rejuvenation ritual” – a dowiesz się, że Rytuał Odmłodzenia to wieloletnia hibernacja, która pozwala nabrać nowych sił dzięki czemu jego rasa jest praktycznie nieśmiertelna.

30. Gdy spytasz; „So what do you need now?” – dowiesz się, że Jhallan zbyt krótko przebywał w stanie uśpienia i przemiana wyczerpała jego siły tak mocno, że sam nie może już wznowić tego procesu i potrzebuje twojej pomocy. Chce przenieść się do głębiej położonych jaskiń i tam zapaść w uzdrawiający sen.

31. Wyjdź z jaskini i idź porozmawiać z Erjolf’em, potrzebujesz jego wskazówek żeby dotrzeć do miejsca przeznaczenia. Będziesz musiał zbudować kanoe, żeby przepłynąć przez podziemne strumienie. Erjolf wie gdzie zdobyć odpowiednie drewno – masz się z nim spotkać po West stronie Trollweiss Hunter Area , tam gdzie nie ma śniegu.

32. Opuść podziemia i idź na North. Trzymaj się West brzegu i szukaj miejsca gdzie stoi Erjolf. Zagadaj do niego a potem podejdź do kłody drzewa leżącej w wodzie i kliknij na nią żeby zrobić łódkę. Potem kliknij na łodkę żeby popłynąć dalej.

kanoe

33. Gdy wylądujesz na brzegu wejdź do jaskini oznaczonej czerwonym wykrzyknikiem i idź korytarzem na South. Znajdziesz tam Jhallan – porozmawiaj z nim. Chce żebyś znalazł w tunelach zimną i odosobnioną grotę. Powiedz; „Yes, follow me. We’ll find somewhere you can rest” i idź dokońca Sout-East korytarza.

Jhallan

34. W grocie na South-West zatrzymaj się i zapytaj Jhallan czy mu to miejsce odpowiada. Potem kliknij na niego jeszcze raz a zacznie się tworzenie magicznej kryjówki. Najpierw rozłożysz dookoła 4 Saphire, potem znów kliknij na niego a zaczesz zaczarowywać ułożone Gemsy. Jeszcze raz Jhallan odezwie się do ciebie a ty poprosisz o jakąś pamiątkę dla małego Erjolha, który czeka na swoją nagrodę. Dostaniesz – ogon Muspah’a -.

ogon

35. Kontynuuj swoje czary i Jhallan zniknie w kryształach lodu.

36. Wróć na górę i popłyń łodzią do Erjofa . Porozmawiaj z chłopcem i daj mu jego upragnioną zdobycz a dostaniesz dyplom ukończenia questu......

dyplom


................... COMPLETE Wink)


Pozostało ci jeszcze przejść się do Natural Historian i zaznaczyć na jego mapie miejsce położenia posągu Muspah’a.

Natural

Odwiedź też kiedyś Ali the Wise (jesteś mu winien zapłatę za wyjawienie tajemnicy)i opowiedz mu całą historię

Ali

Po queście możesz korzystać z nowego miejsca polowania na Jelly 78 lvl które żyją w jaskiniach gdzie został zahibernowany Jhallan


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kasiak44 dnia Nie 0:46, 03 Maj 2009, w całości zmieniany 5 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RuneScape Help & Quest Strona Główna -> Questy P2P Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach