Forum RuneScape Help & Quest Strona Główna RuneScape Help & Quest
Nasz adres www.republika.pl/kasiak44


Forgetable Tale - opis

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RuneScape Help & Quest Strona Główna -> Questy P2P
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Kasiak44
Administrator



Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1930
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 125 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: znienacka
Płeć: Mademoiselle

 PostWysłany: Pią 19:48, 13 Lip 2007    Temat postu: Forgetable Tale - opis Back to top

Forgettable Tale of a Drunken Dwarf…

Przetłumaczyła Kasiak44 Wink


Opis : Forgettable Tale of a Drunken Dwarf czyli “Nie warta zapamiętania historia pijanego krasnoluda” to dalsza część wydarzeń w podziemnym mieście dwarfów – Keldagrim. Po wydarzeniach z pierwszej części – The Giant Dwarf – zarząd Red Axe Company zniknął z miasta i przeniósł swoją siedzibę w nieznane nikomu miejsce.
Commander Veldaban – dowódca Black Guard w Keldagrim, chce żebyś zbadał całą sprawę i dowiedział się czy przypadkiem zarząd Red Axe. Problemem jest jednak to, że jedyną wskazówkę ma wiecznie pijany i opętany myślą o kebabach - Drunken Dwarf.
Użyj swoich rolniczych i piwowarskich umiejętności by zyskać przewagę, potem przygotuj się na skomplikowaną układankę przy odtwarzaniu drogi do tajnej siedziby Red Axe......

Poziom Trudności : Intermediate – łatwy – średnio długi.

Wymagania:
Ukończone Questy:
The Giant Dwarf
Fishing Contest

Skile:
17+ lvl Farming,
22+ lvl Cooking,

Potrzebne rzeczy :

4 beers – 4 piwa (kupisz na miejscu)
2 kebabs – 2 kebaby (kupisz na miejscu)
2 buckets of water – dwa wiadra wody
1 Pot – (dostaniesz na miejscu)
1 Beer Glas – pusty kufel do piwa zdobędziesz jak wypijesz jedno z piw.
2 Barley Malt – Użyj na kuchni zwykły pęczek Barley (jęczmień).
1 Seed Dibber – szpikulec do sadzenia,
1000 – 2000 coins , na podróże i zakupy.
Będziesz też potrzebował jakiejś rzeczy dla Rowdy Dwarf, ale jest to rzecz inna dla każdego gracza.

Zanim rozpoczniesz quest musisz zdobyć 2 pęczki Barley. Możesz kupić od graczy zarówno gotowane jak i surowe, albo zasadzić samemu na polu do sadzenia hops i poczekać ok. 35 min na wyrośnięcie. Można zapłacić za pilnowanie pola dając ogrodnikowi 3 wiadra zwykłego kompostu. Kompost można zrobić samemu albo kupić u tego ogrodnika lub w sklepiku z rzeczami do ogrodnictwa.
Pola do uprawy Hops są: w Lumbridge za farmą kurczaków - przy drodze do Varrock, North-West od Banku w Camelot, w Yanille – niedaleko przejścia pod North ścianą, na Entranie – niedaleko piaskownicy.

Nagroda : 2 Quest Point, +5000 Exp Farming, +5000 Exp Cooking i 2 Mature Dwarven Stouts (dojrzałe piwo dwarfów dodające +2 do mining i smithing).


Rozpoczęcie :
Kwatera główna Black Guard w Keldagrim. Zaczynasz od rozmowy z Commander Veldaban.


Instrukcje:


1. Dostań się do Keldagrim tak jak potrafisz – wejście jest na North-East od Rellekka, przez jaskinię zaznaczoną czerwonym wykrzyknikiem i popłynąć statkiem tak jak w queście The Giant Dwarf. Albo skorzystać z zaczarowanej Liry, użyć pierścieni wróżek (Fairy Ring – kod: DKS), albo dojechać pociągiem z podziemnego miasta goblinów Dorgeshun.

Weź ze sobą: Seed Dibber, 2 Barley Malt, 2 wiadra z wodą, 1 pusty kufel, pieniądze, kup w barze obok piwo, miej przy sobie jakiś teleport – może być Amulet of Glory.

2. Porozmawiaj z Commander Veldaban, jest w dużym budynku North od banku w West Keldagrim. Opowie ci o swoich obawach co do dalszych planów Red Axe i poprosi cię o to, żebyś dowiedział się jakoś co knują w swojej tajnej kryjówce. Udzieli ci też wskazówek – od kogo mógłbyś dowiedzieć się co nieco.
Ludzie śmieją się z opowiadań wiecznie pijanego dwarfa, który mieszka w East Keldagrim (zapyta czy wiesz o kim mówi – odpowiedz YES) ale może w tych opowiadaniach kryje się jakaś cenna informacja?…. potem jeszcze trochę pogada, na koniec wybierz opcję „Souds like just the job for me” i obejrzyj krótki film.

3. Przeniesiesz się do miejsca obok domku Drunken Dwarf. Idź do niego i pogadaj o Red Axe, ale Drunken Dwarf nie chce za wiele gadać dokąd nie dostanie „COŚ DOBREGO”…..

4. Daj mu piwo, niestety nie jest ono dość dobre. Najlepszym piwem dla Drunken Dwarf’a jest Kelda Stout, ale tego piwa nie da się kupić – trzeba je warzyć samemu.
Po długiej rozmowie Drunken Dwarf da ci jedno nasionko super chmielu – Kelda Seed – i powie że kilku z jego kumpli od kufelka ma też po jednym. Żeby zasadzić Kelda Seed musisz zdobyć jeszcze trzy takie same nasiona.

5. Pierwsze nasionko:

Przejdź kawałek na South w stronę baru i zagadaj do Rowdy Dwarf, który łazi dookoła. Nie da ci nasionka za darmo – będzie chciał coś w zamian – każdy gracz ma mu przynieść co innego. Jeżeli wymyśli rzecz za trudną do zdobycia to możesz RAZ wymienić zadanie gdy pogadasz z nim jeszcze raz i powiesz „ Where am I going to get that?” potem już nie masz możliwości zmiany…. Daj mu tę rzecz a on da ci ziarenko.

6. Drugie nasionko:

Przejdź kawałek na South od Rowdy Dwarf i kup od któregoś Cart Conductor bilet do White Wolf Mountain.

Wskocz do pierwszego wagonika (w drugim rzędzie od góry) a dojedziesz do tunelu pod górą. Przejdź do baru w tunelu i pogadaj z Khorvak’iem Dwarven Engineer. Po długiej rozmowie obiecaj mu że tylko chcesz pożyczyć (borow) ziarenko a potem natychmiast mu oddasz.

Wróć do Keldagrim kupując bilet od konduktora przy wózku, którym przyjechałeś.


7. Trzecie nasionko:

Przejdź na West stronę Keldagrim i idź do baru niedaleko banku. Tu odszukaj dwarfa o imieniu Gauss. Porozmawiaj chwilę i zgódź się wypić z nim toast. Jeśli masz przy sobie piwo – to nie powinno być problemu. Wypijecie i Gauss da ci swoje ziarenko. (Jak nie masz piwa to kup u barmana za 1 coins).

8. Teraz przejdź na East od Banku do małego poletka. Pogadaj z kręcącym się obok ogrodnikiem Rind the Gardener – on powie ci jak powinieneś posadzić nasionka. Ziemia jest tu wyjątkowo żyzna i nasiona rosną szybko bez compostu i podlewania.

9. W kącie na South od ogrodnika leżą na ziemi grabie (Rake) weź je i przejdź do pola żeby je oczyścić z trawy. Potem normalnie posadź nasiona (musisz mieć w inventory Seed Dibber).

10. Teraz musisz poczekać ok 10 min aż z nasion wyrośnie Keld Hop.

Dobra Rada: Jeśli nie chcesz stać obok pola przez 10 min to możesz wykonać małe zadanie dla ogrodnika. Zgódź się na dostarczenie listu ogrodnikowi z Falador. Dostaniesz za to małą nagrodę 2 nasionka ziół (nie wiadomo jakich – każdy dostaje inne). Nie musisz tego robić – to tylko dla zabicia czasu.

11. Gdy z twoich nasion wyrośnie już dorodny chmiel (Kelda hop) to zerwij go i idź do Baru w East Keldagrim żeby zrobić piwo.

12. Jeśli nie próbowałeś dotąd bawić się w wyrób piwa to w skrócie powiem jak to wygląda:

Robienie piwa:

Weź ze sobą : 2 wiadra z wodą, Kelda hop, 2 Barley Malt (upieczone na piecu barley).

Przejdź do baru Laughing Miner w East Keldagrim i wejdź na górę po schodkach – tu możesz wyrabiać piwo – nie tylko Kelda Stout.

Weź ze stołu w kącie pusty garnek (pot) i porozmawiaj z dwarf’em Blandebir (od niego możesz kupić drożdże potrzebne do wyrobu piwa). W rozmowie wybierz opcję: „Do you have any spare ale yeast?” – a sprzeda ci porcję za 25 coins.

Podejdź do wielkiej kadzi (Fermenting Vat) pod ścianą i wlej najpierw wodę, potem dodaj Barley Malt, Kelda hop i na koniec dodaj Ale Yeast z garnka.

Teraz trzeba odczekać ok. 10 min żeby piwo sfermentowało.

Możesz sprawdzać czy piwo jest gotowe używając opcji Examine na kadzi, ale i tak musisz zaczekać aż na czacie pojawi się informacja : ... „ Perhaps I should have a look and see if my Kelda Stout has brewed....”
wtedy obróć biały zawór (turn Valve) – a piwo przeleje się do beczki, potem użyj pusty kufel na beczce (tej połączonej z kadzią) a twój kufel wypełni się błękitnym piwem.

Uwaga!!! Nie obracaj zaworu wcześniej !!! zanim piwo nie dojrzeje!!! Gdybyś chciał obrócić wcześniej i zobaczysz pytanie „Want you to drain the Vat?” – to znaczy że piwo jest jeszcze nie dojrzałe!!!!! Jeśli obrócisz zawór za wcześnie – piwo się wyleje!!!

13. Z pełnym kuflem wróć do Drunken Dwarfa. W rozmowie wybierz znów opcję o “Red Axe”, w czasie rozmowy sam weźmie piwo i natychmiast wypije – dopiero wtedy opowie ci o tym jak pracując dawno temu w innej firmie odkrył przypadkowo zapomniany tunel.... opowie ci że widział tam … Różowego smoka…. Oczywiście nikt nigdy pijakowi nie uwierzył w różowe smoki ale…. Ten tunel to może być miejsce w którym ukrywa się teraz Red Axe.
Drunken Dwarf twierdzi, że ten tunel znajdował się dokładnie na South od jego domu w najdalszym końcu Keldagrim przy ostatnim torze kolejki.

14. Idź do samego końca na South od domu Drunken Dwarf’a i porozmawiaj z Cart Conductor, który tam się kręci (taki w ciemnym fartuchu).

Zapytaj go o tunnel - „Ask about closed off tunnel”. Powie ci, że zamknięcie tunelu to nie jest jego sprawa tylko osób postawionych wyżej od niego i tylko ktoś na wysokim stanowisku mógłby wydać nakaz otwarcia go.

15. Przejdź teraz do głównego budynku Consorcjum po środku Keldagrim i porozmawiaj ze swoim znajomym dyrektorem – musisz iść do tego u którego byłeś w czasie pierwszej części przygody – w queście „The Giant Dwarf”.

16. Dyrektor ucieszy się na twój widok i zapyta w czym może pomóc – wybierz opcję „Can you help me with a boarded up tunnel?” – wtedy dyrektor obieca, że natychmiast wyda polecenie otwarcia tunelu.

17. Po rozmowie z dyrektorem tunel jest dla ciebie otwarty, więc wracaj tam (na South od domku Drunken Dwarfa).

18. SPRAWDŹ CZY OBIE RĘCE MASZ PUSTE i wskocz do wagonika i ..... ruszaj do rozwiązywania zagadki tunelu.

UWAGA!!!! Gdy rozpoczniesz jazdę do tunelu nie będziesz mógł się wylogować w trakcie rozwiązywania zagadki, bo całą układankę będziesz musiał powtarzać od nowa.!!!

19. Wózkiem dojedziesz do małej platformy, na której stoi skrzynia i dziwna maszyna – Control Dwarven Machinery.

20. Przeszukaj najpierw skrzynię (search box) a zobaczysz w swoim inventory kolorowe klocki.
Potem kliknij na maszynę – zobaczysz plan torów, a na nim zaznaczone na niebiesko miejsca, w których stoją inne skrzynie z podobnymi klockami.
Klocki pozwalają ci zmieniać drogę przejazdu wózka.
Twoim celem jest dostanie się do dużego, czerwonego X. Do tego musisz mieć odpowiednią ilość klocków.

21. W pierwszej skrzyni (tej przy wejściu) jest za mało kostek żeby wyznaczyć trasę do celu, musisz więc najpierw dojechać do niebieskich punktów i zabrać stamtąd więcej kostek. Klikaj po prostu na kwadraciki pomiędzy liniami, raz albo dwa razy, tak żeby linia szła w tym kierunku jaki doprowadzi cię do celu. Gdy ułożysz drogę na planie – wskocz do wózka a dojedziesz na miejsce. Na końcu stoi skrzynka – weź z niej klocki i znów kliknij na wózek a wrócisz do punktu startu.

To droga do pierwszej skrzynki:[link widoczny dla zalogowanych]

Do drugiej:[link widoczny dla zalogowanych]

Droga do X:[link widoczny dla zalogowanych]

22. Wylądujesz w dużej jaskini i podsłuchasz jak krasnoludy z Red Axe planują rozwalenie posągu. Gdy film się skończy kliknij na drugą stronę jaskini a przejdziesz po cichutku nad nimi do następnej lokacji......

23. Przejdziesz do następnej części zabawy z wózkami. Znowu wyjmij klocki ze skrzyni przy wejściu i znów odszukaj drogę do czerwonego X, zbierając odpowiednią ilość klocków z innych skrzynek.

Droga do pierwszej skrzynki:[link widoczny dla zalogowanych]

Do drugiej:

[link widoczny dla zalogowanych]

Droga do X:
[link widoczny dla zalogowanych]

24. Teraz dojechałeś do małej jaskini wypełnionej skrzyniami i półkami na książki. Przeszukaj wszystkie biblioteczki i wszystkie skrzynie na których leżą papiery. Dopiero gdy przeczytasz wszystko przejdź do następnego pomieszczenia.

25. Znowu zabawa w poszukiwanie odpowiedniej drogi ale teraz nie zaznaczono ani miejsc gdzie stoją skrzynie – ani celu. Skorzystaj więc z obrazków, żeby szybciej odnaleźć drogę.

Droga do pierwszej skrzynki:
[link widoczny dla zalogowanych]

Do drugiej:[link widoczny dla zalogowanych]

Droga do X:[link widoczny dla zalogowanych]

26. Gdy uda ci się wreszcie dojechać do celu, znajdziesz się znów w jaskini i zobaczysz jak oddział Chaos Dwarf’ów przybywa na pomoc Red Axe. Jednak nie możesz usiedzieć cicho i…. twoja obecność zostanie zauważona.
Zaatakuje cię wielki szaman i rzuci na ciebie czar zapomnienia. Po skończeniu filmu znajdziesz się z powrotem w Keldagrim obok konduktora.

27. Biegnij zameldować o wszystkim Kapitanowi Veldaban. (do West Keldagrim).

28. Niestety twoja relacja z tego co się wydarzyło jest zupełnie bez sensu…. Gadasz w kółko tylko o kebabie i piwie nic nie pamiętasz. Po tej dziwnej rozmowie biegnij do East Keldagrim i kup sobie ze 2 kebaby a potem idź do baru i kup piwo. Wypij teraz swoje piwko i obejrzyj sobie śmieszny film z twoim udziałem ...

29. Gdy wytrzeźwiejesz, zauważysz że właśnie .... skończyłeś Quest





................... COMPLETE Wink)


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RuneScape Help & Quest Strona Główna -> Questy P2P Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach