Forum RuneScape Help & Quest Strona Główna RuneScape Help & Quest
Nasz adres www.republika.pl/kasiak44


Dealing with Scabaras - pełny opis na stronie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RuneScape Help & Quest Strona Główna -> Questy P2P
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Kasiak44
Administrator



Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1930
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 125 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: znienacka
Płeć: Mademoiselle

 PostWysłany: Pią 5:00, 18 Sty 2008    Temat postu: Dealing with Scabaras - pełny opis na stronie Back to top

[link widoczny dla zalogowanych]

Przetłumaczyła Kasiak44 Wink


Opis : Kolejna intryga znowu prowadzi nas do Sophanem, gdzie High Priest (Najwyższy Kapłan) czeka na jakiegoś śmiałego podróżnika. Tajemnicze zwłoki, starożytne ruiny i pozbawieni skrupułów łowcy skarbów - wszyscy oczekują że podejmiesz tę misję.


Poziom Trudności : TRUDNY (mistrzowski)- KRÓTKI

Wymagania:
Ukończone questy:
The Feud
Zogre Flesh Eaters
Contact
Skile:
21+ lvl Firemaking
50+ lvl Agility
55+ lvl Thieving
60+ lvl Strength

Zdolność walki na terenie „Multiplayer” ze stworami powyżej 100 levela.

Potrzebne rzeczy :
Coins – pieniądze na przeloty dywanami
3-4 Waterskin (4) – bukłaki z wodą.
Knife - nóż
18 Bronze bars i Hammer (albo dodatkowe pieniądze na zakup broni z brązu)
10 Golden Artefact – złote przedmioty z Plunder Pyramid
1 Golden Pyramid – złota piramidka ze szczytu Agility Pyramid
1-2 Antypoison
Cure Balsam i Restore potion (balm kupisz od Zogra przed wejściem na teren Zogrów – South od Castle Wars)
Camel dung – łajno wielbłąda - zdobywanie:
1 SPOSÓB: załóż Camulet, weź puste wiadro i porozmawiaj z którymkolwiek wielbłądem w Al-Kharid wybierając w temacie rozmowy „Ask the Camel about its dung”, a potem nabierz do wiadra to co zostawił wielbłąd.
2 SPOSÓB: poleć dywanem do Pollnivneach. Kup w sklepie z kebebami ostry sos i wlej go do koryta z karmą dla wielbłądów w zagrodzie. Poczekaj chwilę i nabierz do wiadra to co zostawią. Wiadro stoi w środku domu handlarza wielbłądami (obok zagrody)

Dobre jedzenie, Broń, Zbroja,
Ring of Life lub Phoenix Necklase – do ochrony życia

Pomocne – choć nie wymagane:
Keris – sztylet z questu Contact (szybko zabija chrząszczowate stwory)
Ring of Dueling do teleportów
Camulet – amulet do rozmowy z wielbłądami.
Pharoah's Sceptre – różdżka znajdowana w Plunder Pyramid - do teleportów
Ring of Charos (u) – tańsze przeloty dywanami


Nagroda : 1 Quest Point, +7000 Exp Agility, +7000 Exp Prayer, +7000 Exp Strength, +7000 Exp Thieving oraz zdolność robienia zaczarowanej “Water Tiara”, która zastąpi wodę w czasie przebywania na pustyni

Rozpoczęcie : Sophanem – Świątynia Icthlarin – rozmowa z High Priest

Instrukcje:

Weź ze sobą pieniądze na przelot dywanem (jeśli nie masz Pharaoh Scepter)


1. Idź do świątyni i porozmawiaj z High Priest (Najwyższym Kapłanem) Icthlarin w Sophanem. Poprosi cię o zidentyfikowanie ciała kobiety znalezionej niedawno. Przy zwłokach była prośba o to, żebyś to właśnie ty obejrzał je przed ceremonią pochowania (wg starych zwyczajów). Czas nagli, bo upały coraz większe i zwłoki nie mogą leżeć zbyt długo, trzeba przygotować je odpowiednio (wyjąć szybko psujące się organy).

2. Wejdź po drabinie w górę i obejrzyj ciało

3. Rozegra się krótka scenka. W czasie twojej rozmowy z High Priest, kobieta przygotowana do pochówku nagle ożyje i okaże się, że jest to znana ci już Maisa (poznałeś ją w trakcie quest’u „Contact”). Kapłan wygląda jakby się wściekł za to, że ktoś psuje jego plany więc dziewczyna niezbyt grzecznie mówi mu żeby się odczepił.

4. Gdy obrażony kapłan zostawi was na górze, porozmawiaj z Maisa. Opowie ci, jak chcąc dostać się Menamphos do Sophanem zażyła truciznę z candavaberry i zaprogramowała się tak żeby ożyć na dźwięk twojego głosu albo w przypadku wielkiego bólu. Opowie ci też, że odkryła kilka nowych tuneli pod miastem i że chciałaby żebyś je dokładnie zbadał.
Poprosi cię też żebyś pomścił Kaleef’a, który zginął w czasie poprzedniej misji, zabijając Scabarites czające się w tunelach, ale najpierw musisz się upewnić co o tym sądzi High Priest.

5. Zejdź na dół i porozmawiaj znów z High Priest. Już się przestał gniewać na Maise i zadowolony jest, że go się radzisz. Gdy zapytasz o to czy zabicie kilku Scarabites nie wywoła jakiegoś konfliktu dyplomatycznego, uspokoi twoje obawy. Potwierdzi też obserwacje Maisa, że obóz Scabarite jest gdzieś na East (wschód) od Sophanem.

6. Idź najpierw do banku bo dalsza część jest już niebezpieczna.

Weź ze sobą: Zbroję i broń, 3-4 Waterskin, Jedzenie, Załóż na rękę Ring of life albo na szyję Phoenix Necklase i nie zdejmuj ich już do końca questu.

7. Idź do North-East części miasta, przejdź przez szczelinę w murze. Pobiegnij na South-East, przebiegniesz obok Agility Piramid i dalej się kieruj na South-East aż dotrzesz do bagien. Uwaga na Krokodyle 89 lvl, są dość agresywne – nie wdawaj się z nimi w walkę tylko poszukaj kępy traw (trzcin), na której jest opcja - „Push trough Reeds”- przejdź przez nie i idź ciągle na North (północ) – unikaj pójścia na North-East bo tam czyhają niebezpieczne Scabarites. Idź bagnami na North aż zobaczysz na mini-mapce symbol drabinki podejdź tam i przejdź przez filar leżący na ziemi. Wejdź schodami na górę i podejdź kawałek na West do obozu Archeologa.

8. Porozmawiaj z naczelnym archeologiem – Abigail. Wie ona gdzie jest wejście do tajemniczych tuneli, ale powie ci dopiero jak wyświadczysz jej przysługę.
Potrzebny jest jej ktoś kto dostarczy kilka artefaktów do handlarza antykami - Simona Templetona (jest w namiocie przy Agility Piramid).
Najpierw jednak musisz udowodnić, że jesteś dobry z matmy i przejść krótki test matematyczny.

9. Abigail będzie ci zadawać pytania – ich trudność zależy od twojego combat lvl. Im wyższe są twoje levele tym pytania będą trudniejsze. Weź kalkulator żeby nie pomylić się w liczeniu.
Czytaj uważnie pytania i zastanów się chwilę – dodawaj lub odejmuj tylko liczby bez ułamków zaokrąglając w dół.
Np. 490 divided 4 to znaczy podziel 490 na 4 i podajesz wynik 122 (a nie 122,5) albo „add half 91 to znaczy dodaj połowę 91 – ale dodajesz nie 45,5 tylko samo 45
Inne słówka w teście matematycznym to:
„add” albo ”plus” = dodaj
„multiplied”= pomnóż
“divided”= podziel
“largest” = większy
Jak będziesz gotowy do testu wybierz opcję „I’ve had dealings with his sort before; feel free to test me”.

10. Po zdanym teście zagadaj do niej jeszcze raz. Powie ci, co masz zanieść do Simon Tempelton’a. Potrzebne mu są: 1 złota piramidka ze szczytu Agility Piramid, 10 złotych przedmiotów z Plunder Pyramid i 18 sztuk broni z brązu wyglądającej na bardzo starą (każdy gracz ma trochę inny zestaw do dostarczenia). Ja miałam 18 bronze sword. (miecze kupisz w Varrock, scimitary w Al.-Kharid – albo zrób sam jeśli masz bronze bars).

11. Abigail da ci skrzynkę do której zapakujesz broń i powie ci co masz zrobić żeby nowiuteńka Bronze Weapon wyglądała tak jakby sto lat przeleżała pod ziemią.

Żeby postarzyć przedmiot musisz mieć 60 lvl Crafting, wiaderko wypełnione „Camel Dung” i przedmioty które masz postarzyć – Stajesz wtedy gdzieś na pustyni (tam gdzie potrzebne są bukłaki z wodą) i używasz po kolei przedmiotów na wiaderku z łajnem – jeżeli masz niższy level Crafting to zrobi to za ciebie asystent Abigail, musisz wtedy przynieść do obozu wszystko co potrzebne do postarzania.

12. Napełnij od razu swoje Waterskin ze źródełka które płynie po ścianie obok obozu archeologów.

13. Teleportuj się w pobliże banku (np. Al-Kharid), weź ze sobą wszystkie potrzebne przedmioty, włóż postarzoną broń do skrzynki, Waterskin, pieniądze na przelot i poleć dywanem najpierw do Polnivneach a potem do Sophanem. Idź na East od murów miasta a dojdziesz do Agility Pyramid – tam prowadzi skup zabytkowych przedmiotów Simon Tempelton.

14. Zagadaj do niego , wybierz w rozmowie opcję „Some archeologists asked me to deliver some artefacts to you” a potem po kolei wybieraj kolejne rzeczy do oddawania. i oddaj mu wszystkie przyniesione przedmioty a on da ci w zamian pokwitowanie „Receipt” i poprosi cię o pogadanie w jego imieniu z mumią w Pyramid Plunder.

15. Idź do Sophanem i odszukaj mumię w Pyramid Plunder. Porozmawiaj z nią wybierając „I’d rather talk about artefacts a bit more” i posłuchaj co ci nagada.

16. Po rozmowie idź do banku i przygotuj się na niebezpieczną wyprawę.

Weź ze sobą: Receipt, 3-4 Waterskins, Prayer Potion i Super Set (jak masz), Antypoison, Dobre jedzenie, Broń, Zbroję, Kirys, Szybki teleport jednoklikowy np. Teletablets,

17. Przejdź przez dziurę w murze i idź na South-East. Gdy dojdziesz do Agility Pyramid zakończ sprawę z Simonem Tempelton „About that little job you mentioned...” a potem „I talked to the mumy in Sophanem” – podziękuje ci za przysługę i od tej pory w nagrodę za przysługę będziesz mógł sprzedawać Simon’owi przedmioty znajdowane w Pyramid Plunder przynosząc je w „Notach” – Wszystkie oprócz złotych – złote dalej trzeba przynosić w naturze.

18. Idź dalej znaną ci już drogą do obozu archeologów. Porozmawiaj z Abigail, weźmie od ciebie Receipt, podziękuje za przysługę ale da ci jeszcze „Scabaras Research” – notes do którego masz wklejać znalezione notatki – „Scabarite notes”. Zostawiają je zabijane stwory na całym płaskowyżu – wszystkie oprócz krokodyli.

19. Przejdź kawałek na North i walcz z Zombie, Skeleton albo Mumiami dotąd aż nie rzucą ci 4 stronek do notesu – klikając na każdą z nich skopiujesz je do notesu. Jeśli zabraknie ci wody w Waterskin to możesz je napełnić wodą ze źródełka, które spływa po ścianie obok namiotów archeologów.

20. Stron jest dużo więcej, ale na tym etapie potrzebne ci są tylko 4. Wracaj do obozu archeologów porozmawiać z Abigail. Ucieszy się z tego i da ci w nagrodę klucz do tajemniczych i niebezpiecznych podziemi. Jednak ostrzeże cię również że czai się tam wiele niebezpieczeństw – pułapki, wrogie potwory, starożytne choroby, a nawet śmierć przez egzekucję.

21. Idź prosto na North do miejsca zaznaczonego wykrzyknikiem i szybko zejdź po schodach w dół.
Znajdziesz się w niedużej podziemnej komnacie. Pod South ścianą stoi gliniany Golem. Podejdź i porozmawiaj z nim.

22. Golem zdziwi się twoją obecnością w tym miejscu, ale odpowie na wszystkie pytania jakie mu zadasz. Dowiesz się że drzwi do dalszej części labiryntu otworzą się dopiero wtedy gdy szybko pociągniesz dźwignie ukryte w czterech małych pokoikach. W każdym z nich czeka na ciebie inne zadanie do wykonania. W jednym nie ma nic trudnego – wystarczy szybko wejść i pociągnąć dźwignię (LEVER), w innym trzeba przejść nad dołem po śliskiej rurze, w kolejnym dojścia do dźwigni pilnuje Giant Scarab 206 lvl, a w następnym będziesz musiał rozwiązać pamięciową układankę (trudna). Na to wszystko masz dość mało czasu i musisz spieszyć się z wykonaniem. Golem może pomóc ci trochę używając gorącej pary ale ilość tej pary nie jest taka sama dla każdego pokoju – musisz mu powiedzieć gdzie chcesz najwięcej pomocy, gdzie trochę mniej, a gdzie najmniej.

23. Przejdź wszystkie opcje w rozmowie na temat „I would like information on some of these levers” a on po kolei wyjaśni ci twoje zadanie. Przygotuj sobie kartkę z dużymi kratkami 6 na 6 pól (razem 36 miejsc i coś do pisania)

24. Przejdź teraz na North pokoju i weź Logs ze Storage Box (skrzyni pod ścianą). Włóż Logs do pieca i wróć do Golema. Będziesz rozdzielać moc pary do poszczególnych pokoi.
Pierwszy wybierz – „Set the mysterious box room to highest power”
Drugi – “Set the scarab room to second highest power”
Trzeci – “Set the narrow walkway room to second highest power”
Czwarty – “Set the empty room to second highest power”
I ruszaj do otwierania zamka.

25. Biegaj po pokojach w odwrotnej kolejności :


Najpierw pobiegnij do pustego pokoju – pociągnij za lever na końcu .
Potem biegnij do pokoju z rurą i przejdź po niej na sam koniec – pociągnij za lever i wracaj.
Wejdź do pokoju z ogromnym Skarabeuszem i walcz z nim – jak go zabijesz biegnij szybko do ściany na końcu i pociagnij za lever. (Jak się nie pospieszysz to skarabeusz się odrodzi i będziesz zaczynać od nowa)
Ostatni pokój jest z układanką. Zobaczysz odwrócone 36 run. W jednym ruchu możesz odsłonić trzy runy – jak będą takie same to się już nie odwrócą, ale jak są różne to zapisz sobie w kratkach jakie runy odsłoniłeś. Masz tylko 20 odsłonięć więc raczej nie próbuj zapamiętać gdzie, która leży – ZAPISUJ. Znów odsłoń 3 runy i zapisz jakie to są. I następne 3. tak rób dokąd nie odsłonisz takiej do której 2 pozostałe już wiesz gdzie są. Cała plansza musi być zapełniona odwróconymi runami. Wtedy szybko podejdź i pociągnij Lever.

26. Drzwi na West – do korytarzy są otwarte ale UWAŻAJ !!! w podłodze ukryte są pułapki!! Nie idź dalej dokąd nie sprawdzisz czy droga jest bezpieczna. Najedź myszką na pułapkę i „SEARCH FLOOR” a potem wybierz opcję „Yes, I’ll give it a go” a przejdziesz bezpiecznie.

27. Pierwsza pułapka jest zaraz za drzwiami w trzecim albo czwartym kwadraciku korytarza. Gdy ja miniesz włącz „Run” i pobiegnij dalej na West (do końca) skręć na South i kieruj się zaraz na West a potem na North-West do ostatniego pokoju gdzie za drzwiami czeka Heigh Priest of Scabaras.

Staraj się nie walczyć z nikim po drodze tylko odszukaj wejście do komnaty.

28. High Priest of Scabaras jest bardzo kłótliwy i kapryśny. Musisz tak poprowadzić z nim rozmowę żeby go nie zdenerwować
Zacznij od wybrania opcji „By all the deities, what is going on here?”.
Potem wybierz “Sounds like the Devourer dragged you into heresy for her own ends”
High Priest wkurzy się trochę i zacznie się z tobą bić – wytrzymaj ten atak.
Po chwili znów zada ci to samo pytanie jakby widział cię pierwszy raz – znów odpowiedz tak samo – „Sounds like the Devourer dragged you into heresy for her own ends” – a on znowu cię zaatakuje i znów przestanie po chwili.
Jeszcze raz powtórzy pytania a ty po raz trzeci wybierz tę sama opcję – „Sounds like the Devourer dragged you into heresy for her own ends” – tym razem przebudzi się z obłędu i zapewni cię o pokojowym i medytacyjnym nastawieniu wobec ludzi.

29. Możesz wracać do Sophanem – wybór drogi zależy od ciebie – na ostateczną rozmowę z High Priest Sophanem i odbierz swoją nagrodę.





................... COMPLETE Wink)


Do czego służy Enchanted Tiara?
Ta tiara zastępuje Waterskins chroniąc cię podczas przebywania na pustyni, a oprócz tego można jej używać do robienia run wody tak jak normalna tiarę. Żeby ją naładować trzeba użyć Water Rune na normalnej Water Tiara – 3 runy na jeden ładunek. 1 ładunek = 1 Waterskin.

Jak skompletować Scabaras Research?
Ogółem można zdobyć 22 strony – 4 zdobywa się w queście, następne wypadną z kolejnych zabijanych stworów, a 2 są ukryte w skrzyniach w podziemiach Scabaras w zakamarkach niedaleko High Priest od Scabaras – UWAGA przed skrzyniami są pułapki w podłodze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kasiak44 dnia Czw 16:02, 31 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Kveit




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Pią 13:21, 18 Sty 2008    Temat postu: Back to top

Jak zdobyć tą złotą piramidke?

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
~SEBASTIAN~
Administrator



Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 111 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk ;)
Płeć: Garcon

 PostWysłany: Pią 16:20, 18 Sty 2008    Temat postu: Back to top

Wchodzisz na samą górę i na ostatnim "klocku" są małe kamyczki wchodzisz po nich i on sam weźmie piramidkę Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Kveit




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Pią 16:56, 18 Sty 2008    Temat postu: Back to top

No właśnie do tego doszedłem w trakcie Questu Very Happy

A wlasnie jak sie skonczy questa to nie dostaje się tej tiary, tylko trzeba samemmu zrobić?


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
~SEBASTIAN~
Administrator



Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 111 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk ;)
Płeć: Garcon

 PostWysłany: Pią 18:33, 18 Sty 2008    Temat postu: Back to top

tak

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RuneScape Help & Quest Strona Główna -> Questy P2P Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach